reklama

Kto to vlasnte bol ten strapatý ujo.

Každý z nás o ňom už minimálne raz počul. Väčšina z nás by vedela povedať kto to bol, poprípade čím sa preslávil. Menej ľudí vie o jeho práci niečo povedať, ešte menej jej aspoň trochu rozumie. Sformuloval niečo v tých časoch nepredstaviteľné, postavil na hlavu historický obraz sveta, spoločnosti, v časoch, kedy vedci považovali skoro všetky prírodné javy a zákony za objasnené a hlásali že už len krôčik ich delí od teórie všetkého - teórie zjednotenia, podľa ktorej možno jasne a zrozumiteľne vysvetliť každý jeden proces vo vesmíre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

"Za svoj dlhý život som pochopil jedno - keď tak objektívne pozerám, tak naša veda je v plienkach a je veľmi jednoduchá, ale je to to najlepšie čo vôbec máme." 
Niečo o čom sám vyhlásil že je jeho najväčším omylom sa v súčasnosti dostáva do popredia vedeckého bádania s tým, že ono na tom predsa asi niečo bude (kozmologická konštanta). Odmietaný spočiatku aj akademikmi, neskôr nacistami zavrhovaný a nenávidený kvôli sionistickému zmýšľaniu, aby emigroval do USA a našiel svoj kľud. Mal sa stať prvým prezidentom Izraela - odmietol. Ak niekto vyhlási, že ovláda Einsteinovu všeobecnú teóriu relativity, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o fyzika, matematika alebo chvastúňa. A pritom je to také jednoduché: Muž sedí s krásnym dievčaťom hodinu, ale zdá sa to menej ako minútu. Ale povedzte tomu istému mužovi, aby sedel na horúcich kachliach minútu, je to dlhšie ako hodina. To je relativita. Môžem prehlásiť a dokázať že stojím na mieste a nehýbem sa - pritom stojím na obroskej guli ktorá sa valí priestorom rýchlosťou 106 560 km/h - asi 14-krát rýchlejšie ako vystrelený náboj. Každý má dve možnosti. Sme buď naplnení láskou…, alebo strachom. Čierna alebo biela. Jednotka alebo nula. Skrátka každý máme svoj pohľad na svet, a každý jeden z tých miliárd je pravdivý a správny. Veď skúste veriacemu vyhovoriť jeho vieru. Skúste milujúcemu vyhovoriť lásku. Existuje teda ono zjednotenie? Môže nejaká teória vysvetliť čo zapríčiňuje to, že keď vidím krivdu, nedá mi nezasiahnuť, že keď mi niekto klame, dvíha sa mi žalúdok, že bridí sa mi kradnúť, a prednejšia je u mňa láska ako majetok? Asi nie... Preto som vybral následujúce Einsteinove citáty, ktoré ma ešte ako chlapca presvedčili, že je dobré myslieť inak a byť iný. Tu sú a pod nimi môj výklad, to za čím si stojím a v čo verím:

Boh existuje pre toho, kto v neho verí.
Existuje snáď nejaká "trefnejšia" definícia niečoho tak masového a zároveň intímneho ako je viera? Je jedno v čo veríme, dôležité predsa je to, čo robíme a ako to robíme. Ak je naša viera pravá a hlboká, nie je nič čo by sme nedokázali. Aj keď je asi málo pravdepodobné že ak budem skutočne hlboko veriť v to, že pohnem Gerlachom s ním aj skutočne pohnem. Avšak neexistuje nič, čo by moju vieru naštrbilo lebo je pravá.


 Málokto je schopný nevzrušene a nahlas prejaviť názor, ktorý je v protiklade s predsudkami ostatných: väčšina ľudí sa k takémuto názoru ani nedopracuje.
To, že môj názor je nepochopený a odmietaný napriek tomu že v neho verím a že je logicky správny nemusí znamenať, že verím v hlúposť.

Ľudia mi vravia mlč, keď veta ešte neskončila. Všetci mi vravia stoj, keď ešte vládzem ísť. Všetci mi vravia miluj, keď ma už nikto nemá rád. Raz rozkážu mi žiť a ja budem už umierať. 
Buď sa prispôbiš, alebo si nežiadúci. Rob čo sa od teba vyžaduje, správaj sa tak ako sa správajú všetci, aby si nevyzeral divne. Ale keď sa na sklonku života obzriem budem vedieť, že to za niečo stálo. Ja prispôsobovať svoje postoje všeobecne uznávaným názorom nebudem.

Žiadny cieľ nie je tak vysoký, aby ospravedlnil nečestné metódy.
A žiadna lož sa nikdy nestane pravdou, pretože vždy je tu niekto kto zakričí klamár, klamár!!!





 























Branislav Juraj

Branislav Juraj

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len dve veci sú nekonečné. Vesmír a ľudská hlúposť. Pri tej prvej si však nie som taký istý.prof. Albert Einstein Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu